دبیر جامعه‌ی هتل‌داران ایران با ارائه‌ی آخرین آمار از وضعیت گردشگری

 

جهانی و جایگاه ایران در آن، گفت: با وجود بحران اقتصادی در جهان، برخی کشورها

 

مانند فرانسه، آمریکا و کانادا که از مقاصد اصلی گردشگری به‌شمار می‌روند، دچار رکود

 

شده‌اند؛ اما در مقابل، برخی کشورها از جمله کشورهای آسیایی با رشدی مناسب

 

و قابل توجه همراه بوده‌اند. خسرو ایرانپور با بیان این‌که رتبه‌ی ایران در گردشگری جهانی


دبیر جامعه‌ی هتل‌داران ایران با ارائه‌ی آخرین آمار از وضعیت گردشگری

 

جهانی و جایگاه ایران در آن، گفت: با وجود بحران اقتصادی در جهان، برخی کشورها

 

مانند فرانسه، آمریکا و کانادا که از مقاصد اصلی گردشگری به‌شمار می‌روند، دچار رکود

 

شده‌اند؛ اما در مقابل، برخی کشورها از جمله کشورهای آسیایی با رشدی مناسب

 

و قابل توجه همراه بوده‌اند. خسرو ایرانپور با بیان این‌که رتبه‌ی ایران در گردشگری جهانی

 

در سال ۱۳۸۸ از بین ۱۸۳ کشور در جایگاه ۱۳۷ اعلام شده است، اظهار داشت: هرچند

 

روند حضور ایران در جایگاه‌های گردشگری جهان از سال ۱۳۸۳ تا به‌حال رشد و افزایش

 

چندانی نداشته است، اما باید اذعان داشت که اقدامات و فعالیت‌های مناسبی برای

 

توسعه‌ی گردشگری کشور در این سال‌ها رخ داده‌اند. او با بیان این‌که بدون مشارکت

 

بخش خصوصی و اجرای سیاست‌های کلان و حمایتی دولت، توسعه‌ی گردشگری

 

امکان‌پذیر نیست، ادامه داد: تغییر نگاه تحول‌آفرین و خلاقانه در مدیریت بخش گردشگری

 

، ارائه‌ی راه‌کارهایی برای انسجام هرچه بیش‌تر بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری‌های

 

دولت، احیای شورای میراث فرهنگی و گردشگری، تعیین و تصویب شعار گردشگری

 

ایران تحت عنوان «ایران قلب آسیا» یا هر شعار دیگری همراه راه‌اندازی خانه‌ی جهان‌گردی

 

کشور که پیش از این در پارک قیطریه پیشنهاد شده بود، از جمله پیشنهادهایی هستند

 

که برای توسعه‌ی صنعت گردشگری کشور ارائه می‌شوند. ایرانپور الگو‌سازی

 

متناسب در گردشگری، طراحی نشان گردشگری و چهره‌های ماندگار گردشگری

 

و هم‌چنین مدیریت امکانات منابع با همکاری دانشگاه‌ها و توجه به مقوله‌ آموزش در

 

سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را خواستار شد.